وبلاگ ادمین

ادمین و دوستان

وبلاگ ادمین

ادمین و دوستان

آخرین نظرات
پیوندها

عشق پر چرب

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۷ ق.ظ

سلام, وقت بخیر : )

حال و احوال خوبه؟ بده؟ ایشاا.. که خوب باشه 

ولی اگه بده کامنت بذار راهنمایی که نه ولی دلداریت میتونیم بدیم همشهری : ) ,

خوب بریم سَرِ دَرسِ امروز : دی

 

شنیدین میگن لقمه پر چربیه؟ : دی , یا میگن یه آشی بپزم یه وجب روغن داشته باشه : دی

این وسط روغن و چربی , بزرگ و هنگفت معنی میشن , ولی تو عمقشون یه معنی بی ارزش هم دارن

چی گفتم اصا : دی

 

مثلا لقمه پر چربیه معمولا واسه یه پول خیلی زیادی میگن که قراره مفتکی یا با زحمت کم بدست بیاد , پول زیاد - زحمت کم !

یا مثلا آش با یه وجب روغنو هیچکس نمیخوره اما معنی بزرگی به خودش میگیره

 

کلی مثال زدم هنوز نفهمیدی واقعا ؟ : دی

خوب مشکلی نیست ادامه بحثو بخون : )

 

یه مدل عشق تازگیا داره شکل میگیره , مثلا عشق بعضی دختر خانوما به فوتبالیستا , خوانندگان , احسان علیخانی : دی و..

حتی در مواردی دیده میشه طرف شوهر داره , نامزد کرده یا .. ولی بازم یکی از عشقاشو مثلا فلان فوتبالیست میدونه !

نمیخوایم سر اینکه شوهر , نامزد یا .. چقدر میتونه عصبانی بشه و کینه به دل بگیره صحبت کنیم!

 

بحثمون سر اینه که اصا چرا همچین چیزی بوجود میاد؟ حتما یه نیازی برای دختر خانوم ایجاد شده که همچین عشقیو برای خودش ساخته؟

 

همه ما آدما یه ذات حسود , برتری خواه و هر اسمی که شما بخواین روش بزارید, داریم

 

واسه اینکه اینو درک کنین به این فک کنین که یه ماشین وارداتی که هیچکس نداشته واسه خودتون میخرین (پولش با من : دی) , همه مردم شما رو به خاطر اون ماشین میشناسن , بگو خوب ؟ : دی

حالا فرض کنین بچه همسایه !! پیدا میشه و عین همونو میخره ! , دیگه شما متمایز نیستین!

 

مورد عذاب آور ترش فرض کنید شما یه مغازه پر درآمد دارین و اینو همه مردم شهر میدونن , حالا یکی پیدا میشه عین مغازه شمارو دقیقا کنار شما میزنه !!!!

 

این ذات حسود ما وقتی گسترش زیاد بشه برای هر چیزی دوست داره شما برتر باشین!

همین باعث میشه استقلالی بشیم یا پرسپولیسی , که مثلا اگه پرسولیسی بودیم و استقلالو شیشتایی کردیم بریم پزشو تو وبلاگ بدیم که مثلا تیم من!! (تیمی که من انتخاب کردم , تیمی که از نظر من بهتره! - انتخاب من ! , نظر من ! به این عبارتا دقت کنین) تیم شما رو شیشتا زد !

یا استقلالیا بگن 4 تا زد ! (واسه اینکه طرفدارای استقلال ناراحت نشن یه وقت : دی)

همین حسادت وقتی گسترش زیادتر بشه میرسه به علاقه مندی به بازیکنان!

 

یا مثلا یه آهنگی گوش میدیم خوشمون میاد , واسه اینکه به بقیه بفهمونیم سلیقمون بهتره ! , از اون خواننده حمایت میکنیم (و الا بچه بابامون که نیست : دی)

 

( تو نمی فهمی , فقط من میتونم انجامش بدم , حرف من همیشه درست تر! بوده , امتحانش نکن چون نمیتونی , این بدردت نمیخوره , بوووق موقع رانندگی! و.. ) همه اینا بعضی وقتا دلیلشون خودبرتر بینی ماست (شیر و دوغ هم موجود است : دی)

 

همیشه چیز بدی نیست , باعث پیشرفت میشه , بیشتر انگیزه های ما بر میگرده به همین ذات خود پرستمون اما وقتی از حد بگذره واقعا ضربه میزنه !

 

طرف میره خواستگاری , پدر مادرا میگن شما برین با هم اون طرف صحبتاتونو بکنین , تا بیشتر آشنا بشین , آقا بر میگرده میگه شما به چیا علاقه دارین , خانم میفرماین وااای من عاشق ریش پیکه بازیکن بارسلونام : دی , خیلی بهش میاد ! (اینا مثه تیر میمونه به قلب آقا دوماد!)

سلیقتونو با نقاشیایی که خودتون کشیدین به رخ بکشین , با بافتنی مثلا : دی ,

اگه بگین ریش پیکه رو دوست دارم , یا مثلا وسط صحبتتون انگلیسی بپرونین ! یا مثلا از لباسای مد دیروز حرف بزنین , دوماد فک میکنه چقد امروزیه؟؟ اصلا !

 

خوب دیگه زیاد حرف زدم , فقط یه نکته ممکنه بیشتر مثالا ضد خانوما باشه , اصلا دلیل خوبی واسه آقایون نیست که بخوان از این موضوع شروع به خود برتر بینی کنن !

فقط از این جهت اینطور مثالایی زدم چون خودم به عنوان آقا میتونم حالا مردارو درک کنم که از چه چیزایی ممکنه بدشون بیاد و اذیت بشن , اما نسبت به خانوما شناختی ندارم , حالا اگه شما خانومای محترم لطف کنین بگین از چیه آقایون بدتون میاد کمک بزرگی به رابطه مردان و زنان میکنین : دی

 

سحر خوش : )

نظرات (۲)

رضا جون میخواستی بگی ها دگه ما از ای فکرا خوشمان نمیه داداش حلالت خوب گفتی
پاسخ:
قربونت داش مهتی : )
سلام
در مورد حس حسادتی که گفتی در همه وجود داره ولی غیرقابل انکاره که در خانوما بیشتره نسبت به اقایون!اونم فکر کنم چون خانوما نسبت به هرچیزی یه حس تملکی دارن !!یه  جا خوندم نوشته بود که این حسادت بیش از حد ریشه در کودکیشون داره(حالا به هر دلیلی!)

در مورد عشقایی که گفتی چیزی ندارم که بگم فقط خیلی تاسف باره چرا دخترخانوم ما باید ذهنشو درگیر این چیزای مسخره بکنه در حالی که بدون شک خودشم میدونه یه اشتباه محضه؟؟!!!
و اما در مورد رابط خانوما و اقایون.. کاش مینوشتی از چه رفتاری از اقایون خوشتون مییاد اونوقت یکی دو مورد بود نه اینکه نوشتی ازچی بدتون مییاد چون زیاده نمیشه گفت خخخخ
اینو باید قبول کنیم که هم دختر و هم پسرا دارن اون صداقت لازم رو از دست میدن به نظر من پسر همونی که هست رو باید نشون بده نمیدونم چرا سعی مکنن شخصیت اصلیشونو پنهون کنن واسه همین شناختن پسرا کار سختی شده(منم واسه شناختن هیچ کدومشون تلاش نمی کنم چون اصلا مهم نیست ...)
نمیدونم حرفایی که زدم به مطلبت و اون چیزی که مدنظرت بود مربوط بود یانه ولی من گفتم دیگه حالا مربوطم نباشه از سکوت که بهتره ...والا خخخ

....روز خوش.....
پاسخ:
سلام , ممنون که وقت میذاری و کامنت خوب میدی , 

در مورد رابطه خانوما و آقایون , نمیدونم دقت کردین یا نه اما وقتی مثلا به یه بچه کوچیک میخوایم سلام کردنو یاد بدیم وقتی بهش میگیم سلام کردن چیز خوبیه و.. هر چی تعریف کنیم بازم زیاد واسش نهادینه نمیشه , اما مثلا اگه بهش بگیم اگه سلام نکنی مثلا دندونات در نمیاد ! , اینطوری زودتر یاد میگیره! , منم تو مثالا بیشتر دارم همینکارو میکنم یعنی میگم اگه اینکارو خانوم خونه انجام میده ممکنه آقای خونه چه واکنش منفی داشته باشه , امیدوارم رسونده باشم منظورمو : دی

آره واقعا روراستی داره از بین میره , دلیلشم بر میگرده به دو طرف , مثلا پسره اگه یه بار حتی یه بار متوجه بشه خانوم داره اونی که هستو مخفی میکنه و یه چیز غیر واقعی از خودشو نمایش میده قبح دروغگویی واسه اون پسره هم میریزه و بهانشم اینه که اگه طرف فهمید دارم دروغ میگم , منم بهش میگم توام اونجا دروغ گفتی : )

آره ممنون کاملا مرتبطه , بازم تشکر