وبلاگ ادمین

ادمین و دوستان

وبلاگ ادمین

ادمین و دوستان

آخرین نظرات
پیوندها

کوچ پرستوها

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۱۰ ق.ظ

سلام , شبتون بخیر : )

 

یادمه دوران ابتدایی فک کنم کلاس سوم که بودیم درس کوچ پرستوها رو داشتیم , یادش بخیر :)

معلم مون تکلیف روز شنبه رو 2 برابر بقیه روزا میداد چون جمعه بیکار بودیم , زمان ما 5 شنبه تعطیل نبود :|

مثلا میگفت کوچ پرستوها 3 بار رو نویسی کنین :|

منو یکی از دوستام همون روز 5 شنبه , سر کلاس با یه حالت مسابقه ای کل تکلیفو مینوشتیم :))

از همون زمان اون دوستمو ندیدمش ایشالا هر جایی هست سلامت باشه : )

 

چند وقتیه منم مثه پرستوهای کلاس سوم ابتدایی تو فکر کوچ کردن و مهاجرتم !

من امسال اگه زنده باشم و خدا بخواد مهندس میشم خیر سرم :))

تو فکر این بودم که برای ارشد , جای دیگه ای درس بخونم

چند جایی صحبت کردم (چین , مالزی , هند , اتریش , آلمان و..)

 

هر کدومشون شرایط خاصی داشتن , مثلا چین , اگه زبان چینی بدونی هزینه های دانشگاهت تقریبا صفر میشه !

ولی زبان انگلیسی چون اساتید مختص خودشو داره هزینه هات میره بالاتر ..

ولی در عوض به خاطر وجود شرکتهای معروف داخل چین (انواع مارک های تلوزیون , موبایل و..) جا واسه پیشرفتش خیلی زیاده

البته چین یه کشور زیبا هم هست که جدا از تحصیل این موارد هم مورد نظر من بوده ..

ولی خوب چون چینی صحبت کردن و یاد گرفتنش زیاد مناسب نیست (بجز چین جایی کاربرد زیادی نداره)

رو همین حساب این گزینه رو میشه گفت حذف کردم و بیشتر پیگیرش نشدم

 

کشورهای مثل مالزی و.. کشورهای پر خرجی محسوب میشن

با توجه به اینکه معمولن خارجی هایی که اونجا تحصیل میکنن امکان کار کردن ندارن (اجازه کار !) اینم نمیتونه گزینه مناسبی باشه

مثلا شما فک کن واسه یه خونه ماهی 700-800 دلار راحت پیاده میشی , که با پول ما میشه حدود 2-3 میلیون تومان

چون امکان کار کردن هم معمولن ندارن و یا خیلی کم امکانش هست واسه همین کل هزینتو خونواده باید واست ارسال کنن

که این اصا با شخصیت من جور نیست !

 

تعریف هند رو زیاد شنیدم , آدمای دور و برمم زیاد بودن که مدارکشون از اونجاست

مدارک معتبر بین المللی که همه کشورها قبولش میکنن (حتی گاها از مدارک بعضی دانشگاه های معروف ایران هم معتبر تر)

جالب اینکه مدرک دانشگاه آزاد رو هم از شما قبول میکنن , یعنی با لیسانس آزاد میتونی تو هند ارشد بخونی

یا مثلا با ارشد آزاد اونجا دکتری بخونی

 

اما من بیشتر اروپا رو دوست داشتم ! (چایی ؟ نوشابه ای؟ بگو تعارف نکن : دی)

یکم که تحقیق کردم کشورهایی مثل آلمان و اتریش راحت تر دانشجوی خارجی قبول میکنن (مخصوصا ایرانی!)

آلمان هم شرایطش تقریبا مثل چین هستش , یعنی شما اگر که آلمانی بلد باشی هزینه دانشگاه میشه گفت نداری

البته انگلیسی هم تدریس میکنن اما با هزینه اضافی

 

اتریش کشور همسایه آلمان و زبان آلمانی هم صحبت میکنن ولی هزینه هاش نسبت به آلمان خیلی کمتره

ضمن اینکه اتریش دانشگاه های خیلی معتبری داره , کشور هنر هم محسوب میشه

دانشگاه های هنر اتریش بهترین دانشگاه های دنیا محسوب میشن

جز 12 کشور ثروتمند جهان محسوب میشه , 60 درصد کشورش رو کوه های آلپ گرفته !

رود معروف دانوب از این کشور میگذره , حدود 9 میلیون جمعیت داره و اندازش حدودا به اندازه "امارات" هستش

از لحاظ سیاسی پایتخت این کشور "وین" یکی از مهم ترین شهر های دنیا محسوب میشه

از زیبایی هاش که اصلا نمیشه گفت و صد البته اینکه یه کشور اروپایی هستش !

میتونید بیشتر در مورد اتریش بدونید کافیه روی لینک زیر کلیک کنید

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B4

 

اما مشکلات اتریش !

کشور اتریش پایه های تحصیلیش یک پایه از ایران جلوتر هستش

یعنی مثلا ما 12 سال درس میخونیم دیپلم بگیریم اونا 13 سال

رو همین حساب شما مثلا بخوای ارشد اونجا بخونی باید لیسانستو همونجا کامل کنی و در واقع یک سال به عقب برگردی

تقریبا بزرگترین مشکلش همینه باقیش خوبه :)

 

تا اینجا فقط صحبت کشورها بود , مشکلاتشون و خوبیاشون ..

اما فعلا درگیری من چیزای دیگست , دلتنگی چی میشه؟ اینکه کسی باهات نیست چی میشه؟

خیلی دوست داشتم یکی رو داشتم که با هم بودیم , شاید ازدواج این مشکلو رفع کنه

اما اینکه یه نفرو خونواده برات انتخاب کنن تا اینکه خودت انتخاب کنی یخورده فرق داره ..

فرق داره بین اونی که بهت اعتماد داره , تو بهش اعتماد داری تا اینکه یه غریبه یهو بخواد بیاد تو زندگیت ..

کاش بود , کاش یکی بود , کاش یکی برای همه آدما باشه , یکی که دستتو بگیره و دستشو بگیری

کاش خدا جفت جفت آدما رو میساخت , کاش اون فرشته سمت راست رو شونه غیب نبود !

هنوز نرفته خیلی دلتنگی ریخته تو دلم , ولی جفت پیدا کردن زوری نمیشه : )

 

شاید ارشد رو همینجا بخونم واسه ادامش برم , شایدم رفتم ..

خیلی دیر وقته , صبح امتحان دارم : ))

 

شبتون بدون دلتنگی : )

نظرات (۹)

سلام 
ولادت امام علی (ع) و روز مرد پیشاپیش مبارک.

انگلیس نگفتین ... کشور خوبیه نسبت به این کشور هایی که گفتین ولی خب کمی دلمردست .واسه زبانم کمتر به مشکل میخوری.اروپایی هم هست .

عادت کردن زندگی تو کشور غریب حداقل دوسال طول میکشه .

خب الان زورتون که نکردن بگرد یکی و پیدا کن با خودت ببر :)

تا برین خیلی وقت هست.

انشالله موفق باشین .





پاسخ:
سلام , ممنون مبارک همه باباها باشه ایشالا
انگلیس رفتن خوبی زیاد داره ولی با شرایط من مناسب نیست
چون روابطشون با ایران مناسب نیست فقط در شرایط خیلی خاص اجازه تحصیل میدن (نخبه و..)

گشتن نمیخواد : )) , باید خدا بخواد : )

ممنون همچنین شما
زمان ما از همون اول ابتدایی 5شمبه ها تعطیل بود شما یکم پیری:/

در مورد افغانستانم فک کن ..ب نظرم تازه اونجا اگه زبانشونو یاد بگیری علاوه بر اینکه هزینه هات صفر میشه ی مبلغیم بت تعلق میگیره:/

ایشالا امتحانتو خوب بدی..

راه حلم ک دیه غزاله خانوم زحمتشو کشیدن من حرفی ندارم:)
 

پاسخ:
آره : ))
افغانستانم خارج حساب میشه به هر حال : )
ممنون ایشالا تا آخر ترم خوب باشه :|
دستشون درد نکنه

سکوت جان با این حسابی که تو داری الان باید پنجم دبستان باشی 5سال بیشتر نیست 5شنبه ها تعطیل.:/
پاسخ:
دعوا نکنین : ))
پنجم دبستانم :)
پاسخ:
: ))
اگه قرار ب حساب کتاب باشه شمام امسال کنکور داری نباید اینجا  باشی:/
پاسخ:
: )
من کنکور ندارم .

منم نگفتم اینجا نباید باشی.اشتباه برداشت کردی.

://
پاسخ:
: )
فردا روز ممرده اما فک کنم اصلش امشب باشه ..
مبارک :)
سایت بالا سر وب باشه همیشه :)
پاسخ:
ممنون , لطف داری
ایشالا سایه پدر بالا سرتون باشه همیشه
بیشدر از من غزاله خانوم لطف داره :)
سایه ی پدر هممون ایشالا..
پاسخ:
ایشالا
سلام عصرشماهم بخیر
مبارک باشه مهندس شیرینیش یادت نره
من پیشنهاد میکنم فرانسه یاد بگیری بری پاریس...
درستو ادامه بده واسه ارشد بزن بیرون از خاک برو همونجا بفکر جفت باش والا بهتراز زورکی زن گرفتنه  :\
پاسخ:
سلام , شیرینی جفت یا درس خوندن؟ : )) , فعلن که هیچ کدومش نشده : ))
ما بقی کشورها شرایطشو ندارم من
یکی باید باشه از تنهایی در بیای بهش اعتماد کنی هم زبونت باشه , نه که فقط 2 سال طول بکشه بفهمی طرف بهت چی میگه : ))

ممنون بابت کامنت