وبلاگ ادمین

ادمین و دوستان

وبلاگ ادمین

ادمین و دوستان

آخرین نظرات
پیوندها

روزه ی باقلوا !!

يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۴۴ ق.ظ

سلام , وقت بخیر : )

 

ماه رمضونه حیفم اومد فقط یک پست واسش داشته باشیم ,

 

بیشتر واسه افرادیه که روزه میگیرن , اگه به هر دلیلی روزه نمیگیرین بازم این مطلبو بخونید حداقلش اینه که به اعضای خونوادتون منتقل میکنید

 

بهتره فاصله بین افطار تا سحرو استراحت کنید , خیلی از فعالیتای اساسی بدن تو این تایم خوابتون صورت میگیره , و با شب بیداری احتمالا اثر این فعالیت ها کاهش پیدا میکنه و زیاد مناسب نیست

بیشتر ترشحات غدد تو این تایم هست

 

بعد از سحری حتما مسواک بزنید , هر ذره ای که داخل دهانتون بمونه باعث افزایش بوی بد دهان میشه,

سبزی های معطر میتونه کمکتون کنه واسه کاهش بوی بد دهان اما بهترین کار اینه که دهانو دندونارو به بهترین شکل تمیز کنید

 

یه مشکل شایع دیگه تو این ماه تشنگی بدن هستش, اگه دقت کرده باشید هر چی آب سرد بیشتر استفاده کنید تشنگی بیشتر میشه, و بر عکسش چای (که معمولا گرم استفاده میشه) تا حد زیادی تشنگی رو رفع میکنه

از این قسمت تجربه خود منه و حتی از نظر پزشکی میتونه مشکل ساز باشه 

من بعد سحری معمولا یه لیوان آب جوش (ولرم مایل به گرم) میخورم که همین یک لیوان به نظر خودم تا افطار تشنگی رو رفع میکنه (قبلا چای میخوردم منتها ضرر چای بعد غذا خیلی زیاده واسه همین ترک کردم : دی)

فقط یه نکته اونم اینکه تا میتونید سحری رو نیم ساعتی قبل اذون بخورید و نزدیک اذون اون لیوان آب جوشو مصرف کنید (بعد از مسواک) تا به این شکل از ضرر آب بعد غذا تا حد زیادی جلوگیری کنید

 

در صورتی که بی حالی بهتون دست داد دوش آب سرد خیلی کمکتون میکنه, اگه بد اخلاق شدین بازم دوش آب سرد روحیه رو تقویت میکنه : ) (مواظب باشین خودتونو به سرما ندین باز : دی)

 

موقع حرف زدن و مخصوصا نماز خوندن سعی کنید "دم" نفستونو با بینی انجام بدید, زمانی که نفسو با دهان میگیرین "دم" , هوا وارد دهانتون میشه و باعث خشکی دهان میشه, و ممکنه تا افطار اذیت بشید

 

افطار با خرما , هم باعث تقویت بدن میشه و هم قند خونو تنظیم میکنه, خرما رو از دست ندید!

 

آخرین نکته هم اینکه سر سفره دست راستتونو بذارید روی قلبتون, بعد منو دعا کنین : دی

سحریتون خوش : )

 

نظرات (۴)

وبلاگتون آقا رضا خیلی عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالی بود.
پاسخ:
ممنونم, شما لطف دارید

طبق معمول همیشه عالی بود...

سعی میکنم از ایده ی آب جوش استفاده کنم...

با اینکه یکی باید واسه ی خودم دعا کنه چشم واسه ی شما هم دعا می کنم...

التماس دعا...

پاسخ:
ممنونم از لطفتون,
فقط حتما بذارید یکم بین غذا و آب فاصله بیفته تا مشکلی پیش نیاد
ممنونم : )
و امــــــا.. رضا دکتــــــــر میشود!!!خخخخ
ممنون از توصیه هاتون موثر واقع شد....
اینجوری که بده جناب بگو ویزیتت چندمیشه تقدیم کنیم ها!
البته همکاریم دیگه ایشالله اومدی جای من ازت ویزیت نمی گیرم قول میدم!!!!!
پاسخ:
خخخ : دی

خواهش میشه, 

من دندون خراب نداشتم تا الان بعد اینم ندارم : دی , میشه از کپنم واسه یکی دیگه استفاده کنم ؟ عایا ؟ : دی
خخخ
اهل پارتی بازی نیستم ولی چون شمایین چشم بگین بیان ولی کاش دندن خودت بود حالا دیر نشده غصه نخوری ها ایشالله دندون خودت(خخخخ).......
پاسخ:
ممنون واقعا : دی
اقوام دندون خراب زیاد داریم کپنو نوبتی میدم بهشون مزاحمتون بشن : )))
خدا نکنه : دی